Необходими Документи

ДОКУМЕНТИ ЗА КРЕДИТОИСКАТЕЛ, СОЛИДАРЕН ДЛЪЖНИК, ИПОТЕКАРЕН ДЛЪЖНИК И ПРОДАВАЧИ

  1. Копие на лични карти, заверени с Вярно с оригинала
  2. Комплект документи / Искане и декларации/ от избраната банка
  3. Удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца по чл.14 – вади се служба ЕСГРАОН от всяка една Община
  4. Копие от акта за брак /ако е приложимо/
  5. Копие от съдебни решение за развод /ако е приложимо/
  6. Копие от удостоверение за наследници /ако е приложимо/
  7. Копие от смъртен акт /ако е приложимо/
  8. Копие от личен регистрационен картон на починало лице /ако е приложимо/ – вади се от служба Есграон в Общината по местоживеене
  9. Справка за регистриран режим на имуществени отношения на съпрузите – по преценка на банката
  10. Справка за завещания – вади се от Агенция по вписвания по ЕГН и три имена на починалото лице, като документи се носят Удостоверение за наследници и Смъртен акт./
  11. Удостоверение по чл.87 от ДОПК за липса на задължения– вади се на място в ТД на НАП – като може да се извади по ел.път при наличие на ПИК
  12. Ако продавача е Юридическо Лице (Фирма) – Протокол решение за продажба на имота и чл. 87 от ДОПК

ДОКУМЕНТИ ЗА ДОХОД

Всяка банка има своя бланка и свои изисквания за доказване на дохода. Най-често е постоянен трудов договор

ДОКУМЕНТИ ЗА ИМОТ

  1. Копия на нотариални актове за собственост, за дарения, констативни нотариални актове за признаване право на собственост – всички документи за смяна на собствеността през последните минимум 10 год. При невъзможност да се намерят – изискват се копия от архива на Агенция по вписванията
  2. Копия на Нотариални актове за вписване на ипотеки, наложени възбрани, съгласия за заличаване на ипотеки и/или възбрани – всички отбелязвания по партидата на имота за последните поне 10 год.
  3. Кадастрална схема на самостоятелния обект/имота, както и кадастрална скица на поземления имот /ако ще се прехвърля и земя или ид.ч. от земя/, с отразени сегашните собственици – вади се от Агенция по Кадастър и геодезия, кв.Павлово, ул.Мусала 1 – за да се заяви, се носи копие и оригинал на нотариален акт за собственост. Вече е възможно да се заяви и получи по електронен път.
  4. Данъчна оценка на имота по чл.264 от ДОПК –  вади се от Общината по адрес на имота, като се представя нотариален акт и кадастрална схема;
  5. Удостоверение за тежести върху самостоятелния обект и върху земята, с период на проверка мин.10 г. назад – вади се от Агенция по вписванията в кв.Гео Милев, ул.Елисавета Багряна 20, носят се копия на всички нотариални актове, съставени през проверявания период и кадастрална схема. В някои случаи се изисква да се приложи и копие на удостоверение за наследници;
  6. Удостоверение за административен адрес – ако е приложимо и се изисква
  7. За рефинансиране Договор за кредита/те, който ще се рефинансира/т И Писмо-ангажимент, издадено от съответната банка, със съгласие за заличаване на ипотеката след пълното погасяване на кредита – този документ се вади на по-късен етап, след изповядване на сделката.

Документи за кредит при имоти НОВО СТРОИТЕЛСТВО- вкл. незавършени, от продавача се изискват:

  1. Разрешение за строеж
  2. Документ за собственост върху земята или за учредено право на строеж /суперфиция
  3. Архитектурен проект на етажа, на който се намира закупувания обект и обяснителна записка към него – с подпис и печат
  4. Таблица за площообразуване с подпис и печат
  5. Комбинирана скица на парцела, в случай, че има обединяване/изменение на парцела преди строителството
  6. Удостоверение за Груб строеж – т.нар. АКТ 14
  7. Удостоверение по чл.181 за завършен груб строеж, издадено от Общината
  8. Акт 15 – ако е приложимо
  9. Удостоверение за въвеждане на сградата в експлоатация / Разрешение за ползване на сградата – т.нар. Акт 16 – ако има

Забележка! При незавършени имоти, удостоверението за тежести върху самостоятелния обект се заявява с период на проверка от датата на Разрешението за строеж до момента!